8 Haziran 2010 Salı

LUCKY BAMBOO ŞANS MELEĞİ ÇİÇEĞİ


Bambunun bazı kültürlerde sembolik anlamları vardır. Çinlilerde bambu uzun bir ömrün sembolüdür. Hindistan'da ise dostluğun sembolüdür. Filipinler'de çiftçiler bambu sırıklarını şans getirsinler diye tarlalarının etrafına dikerler. Bambu, yemyeşil yaprakları ve dümdüz bir şeklide dik büyümesi ile, Japonya'da dürüstlüğün ve temizliğin sembolüdür. Japonlar ayrıca yılbaşında giriş kapılarının iki yanına birbirine bağlanmış bambular ("kodamatsu") koyarlar ve bunun şans getirdiğine inanırlar.
Geçen yıl  bende evimize almıştım.Yeni evimi de çok sevdiler.Normalde vazo seçiminde alt kısmı geniş üst kısmına doğru darlaşan bir cam vazo tercih edilmeli ama ben o sıralar bulamadım.Bu yüzden resimdeki vazolara koydum.Kalpli olanlar da bozulmadan uzuyorlar.Bakımı çok basit .Sadece kök kısmını kaplayacak kadar su koyulup azalınca eklemek gerekiyor.Birde çok ışık almayan yerde bakılmalı.Soğuktan da etkilenmiyor.

1 yorum:

kimsiniz dedi ki...

:) kalpli halini hiç görmemistim, çok tatli oluyomus :))

 
Hamaratdiva